Backoffice software voor Webshops
Tel: (+31) 0318 - 712089

Bestellingen beheren met Sherpa

Naast orders die via de website binnenkomen, kunnen natuurlijk ook handmatig bestellingen worden ingevoerd, bijvoorbeeld als een klant een telefonische bestelling plaatst.

Link naar betalingssysteem

Sherpa genereert indien wenselijk e-mails met een link naar je betalingssysteem (iDEAL/creditcard) zodat de handmatig ingevoerde order ook direct en gemakkelijk kan worden (bij)betaald. De backoffice software van Sherpaan wacht met verdere verwerking totdat de betaling akkoord is.

Sherpa heeft standaard de volgende orderfuncties:

  • Ontvangst orders van webshop
  • Handmatig verkooporder plaatsen
  • Margebepaling per order
  • Wijzigen bestelling (automatisch bijbetalingsverzoek, terugbetalingsmelding). De terugbetalingsopdracht wordt weggeschreven in een excel bestand of ClieOp bestand dat is in te lezen door de bank of payment provider
  • Splitsen verkooporder (deelleveringen)
  • Gebruikersregistratie (welke gebruiker heeft de order verwerkt en/of gewijzigd)

  • Verwerken bestelling:
    • Afdrukken magazijnbonnen
    • Afmelden magazijnbonnen
    • Automatisch factureren (instelbaar per e-mail als pdf)
    • Picking controle systeem door middel van barcodescanning (kan ook uitgezet worden)

 

Point Of Sale (POS) met Sherpa

Je webwinkel combineren met een fysieke winkel kan ook met Sherpa. Sherpa gaat mee in de ontwikkeling van clicks en bricks. Horloges.nl en Flinders zijn de eerste klanten die zijn gestart met de POS (Point of Sale) module van Sherpa. Hiermee kun je balietransactie verrichten en weborders laten afhalen in de fysieke winkel.

Het kassasysteem wordt met Sherpa Backoffice Software volledig geïntegreerd. Dit betekent dat artikelen en relaties allemaal beschikbaar zijn. De POS-module is zó ontworpen dat met een touch-screen gewerkt kan worden. Dit vergroot het bedieningsgemak
Uniek aan de Sherpa POS module is de volledige integratie met weborders. De volgende functionaliteiten zijn onder meer beschikbaar in het kassasysteem:

  • Anoniem afrekenen of selecteren van een klant via postcode, huisnummer, naam of e-mailadres
  • Klantgegevens toevoegen/wijzigen
  • Kortingen: totaalkorting (euro), regelkorting (%), van/voor
  • Aansturing kassalade en bonnenprinter
  • Bij uitval van de internetverbinding de mogelijkheid om offline te werken. Synchronisatie volgt nadat de verbinding weer tot stand is gekomen.
  • Artikel informatie inclusief vrije voorraad, plankvoorraad, gereserveerde voorraad
  • Tegelijkertijd meerdere orders/kassatransacties openen
  • Mogelijkheid om artikelen na te leveren via de webshop
  • Mogelijkheid om factuur te printen vanuit POS
  • Mogelijkheid om pakbon te printen vanuit POS
  • Kassabeheer: registratie van tellen, afstorten en bijstorten van contant geld en waardebonnen.

Klantenservice

Met Sherpa heb je altijd alle informatie over een bestelling of klant bij de hand. Een eigen kennisdatabase kun je gebruiken voor zeer snel en efficiënt beantwoorden van vragen van klanten. Vragen die betrekking hebben op een order worden netjes bij de betreffende bestelling geregistreerd. Taken voor de klantenservice medewerker kunnen worden toegevoegd. E-mail correspondentie naar de klant is netjes bij de order inzichtelijk. Zodoende kan elke medewerker bij een klant zien welke contacten er zijn geweest. Je kunt de klant sneller en beter helpen. Dit maakt je onafhankelijk van de klantenkennis van een helpdeskmedewerker.

Makkelijk retouren verwerken met Sherpa

Orders die te maken hebben met retouren, manco’s en creditfacturen vergen vaak veel werk. Met Sherpa Backoffice Software wordt de verwerking van een zogenaamde RMA order een stuk makkelijker. Van het aanmaken van een RMA order tot de daadwerkelijke ontvangst van het retour gestuurde pakket. De RMA module heeft de volgende mogelijkheden:

  • Aanmaken van een retour of manco (RMA nummer)
  • Statuscontrole van een retour (geregistreerd, retour ontvangen, retourorder aangemaakt, afgerond)
  • Selecteren terug te sturen artikelen op basis van prijzen van de oorspronkelijke order.
  • Verzenden drie typen e-mails:
      • Bevestiging van een retour
      • Verzoek terugzenden retourartikelen
      • Retour door ontvangen

    Sherpaan is gevestigd op industrietrein Compagnie-Oost aan de A12, Einsteinstraat 22 A in Veenendaal. Neem contact op.

Bestellingen kosten veel tijd en je wilt de webwinkel logistiek automatiseren. Kies dan voor de backoffice software Sherpa van Sherpaan. Deze backoffice software koppelt ERP en klantenservice in één systeem. Sherpa vormt de spil tussen webshop (s), bankrekening (en), payment provider, kassasysteem, magazijn, leveranciers, vervoerders en de klant. De backoffice software werkt realtime op basis van een geautomatiseerde koppeling met je eigen webshop(s). De software ontsluit alle informatie rondom weborders, retouren en betalingen en zendt geautomatiseerde serviceberichten naar klanten. De backoffice software van Sherpaan koppelt omzet- en inkoopgegevens met een eigen boekhoudsysteem. Sherpa kan worden gekoppeld met elk CMS en verwerkt alle typen orders. Er is een basiskoppeling met Magento. Verder zijn er integraties met PostNL, DPD, MyParcel, GLS, DHL Parcel, B2C Europe, Transsmart, Transmission, UPS, Ingenico, Klarna, Paypal, Docdata, Buckaroo, MultiSafepay, OS Commerce, VirtueMart, Copernica en Bol.com. De backoffice software van Sherpaan maakt voorraad- en magazijnwerk sneller, efficiënter en minimaliseert pickfouten. Sherpa is gebaseerd op .NET technologie en werkt razend snel.
Copyright 2017. Sherpaan BV, Einsteinstraat 22 A, 3902 HN, VEENENDAAL, tel. 0318-712089. Sherpaan is officieel Business Partner van Thuiswinkel.org